1 dec. 2010

Förpackningsjulkalendern – Lucka ett



1:a december betyder julkalenderstart. Vissa kollar på tv, andra äter choklad en gång om dagen, en del får en liten pyttejulklapp varje dag fram till jul. Men här blir det inget i den stilen. Däremot tänker jag bjuda på en fin förpackning varje dag fram till och med julafton!

Min tidiga julklapp till alla förpackningsfrälsta därute. Hoppas att ni gillar och hänger med!

Nu öppnar vi första luckan:


Är det nån som kommer ihåg den här? Sanna Annukkas fina kaffeburk för finska kaffet Paulig. Jag önskade mig en sån mer än allt annat i januari.

Och tänk, en väldigt speciell person övertalade en för mig okänd (men genomsnäll) finländare som lyckades spåra upp de allra sista exemplaren i Helsingfors. Och ett av dem fick jag. Tacksam är bara början.

Idag fyller denna speciella person år. Grattis på fölsedan!

December 1st means it's advent calendar time. In Sweden, some watch it on TV, others eat chocolate once a day, some get a tiny x-mas gift every day until the 24th. // My early christmas present for all you packaging geeks out there is one piece of lovely packaging every day as we're counting down to christmas eve! Let's open the first flap: Sanna Annukka's fantastic coffee can for Finnish coffee Paulig. // I so wished for one in January. And, amazingly, a very special person managed to track down the very last copies of it in Helsinki. Today is that special person's birthday. Happy b-day!

2 kommentarer: