8 jan. 2010

Förpackningsheaven Hamburg



I november var jag i Hamburg med jobbet. Det visade sig vara de snygga förpackningarnas resa. Ikväll har jag fotat några av dem som fick följa med hem, i min killes bokhylla.

Zitro, Pfeffi och chokladbiskopen i rosa folie köptes på Mutterland. Jättefin butik med prylar, choklad och snygga yoghurtar, som även serverade mat och fika. Åt 2009 års godaste ostar där! Mm-mm-mm.

Zichorie (cikoria – kaffesurrogat) och Feigenkaffee (fikonkaffe, också det kaffesurrogat) kommer från underbara Manufactum. Deras hemsida speglar tyvärr inte alls känslan av lokalen man kom till i Hamburg. Massiva trähyllor och intrycket att alla produkter är superutvalda. Kvalle, helt enkelt. Jag ville ta med mig hela butiken hem. Höll mig från att köpa spaghettisarna nedan, men tog en smygbild.




----------------------
In November my whole firm took the train to Hamburg. Found lots of great packaging designs there. Tonight I've been playing around my boyfriend's book cases, taking pictures of some of them.

Zitro, Pfeffi and the chocolate bishop in pink foil, was found at Mutterland. Lovely shop with fun things, pretty candy and gorgeous yoghurts. They also served food and I had the best cheeses of 2009 there!

Zichorie (chicory – coffee substitute) and Feigenkaffee (fig coffee, also a coffee substitute) was bought at Manufactum. This shop was heaven! Their homepage can't translate the feeling I'm afraid, but you came in and immediately understood that everything here is chosen because it's the best. Had to keep myself from buying the spaghettis, just sneaked a photo.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar